dinsdag 8 september 2009

Resultaat onderzoeken

Punten die we willen bereiken in onze stijl

Het moet niet ‘te snel’ zijn
Het moet rustig zijn
Het moet lekker voor het oog
We moeten sterke contrasten gebruiken
Het moet persoonlijk en betrokken zijn
Het instapniveau moet lagen, dus het moet heel erg toegankelijk worden
Hoe maak je een digitale omgeving ‘analoog’?
Een vorm waarin je met meerdere achter de WII zit. Samen spelen.
Voor alle knopjes moet direct duidelijk zijn waarvoor ze dienen.
(Spanning als in hersenactiviteit)
Het mag wat intiemer, 70+ers hebben geen behoefte om te praten met mensen die ze niet kennen.
Tijdens een gesprek in de wereld gaat het slechts over allerdaagse dingen.
Vroegah!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kern
Een betrokken digitale wereld creëren met een interface die rekening houdt met de beperkingen van 70+ers.
Steekwoorden voor de stijl
“Analoog”, “persoonlijk”, “betrokken”, “gemoedelijk”, “toegankelijk”, “directe uitleg”, “rustiek”,
Doel
Onze doelgroep moet affiniteit krijgen met de stijl. Het hoeft niet perse gebaseerd te zijn op het verleden, maar de ouderen willen graag een sfeer om zich heen die ze herkennen. Ze hoeven niet perse terug naar de tijd van vroeger, maar ze willen wel graag weer die zekerheid die ze toen hadden. Alles is zo modern voor hun, daar begrijpen ze niets van, vroeger waren zij wel juist de genen die alles begrepen.
Het belangrijkste is dus dat we de doelgroep bij het spelen dat oude gevoel van zekerheid weer teruggeven, dat ze het begrijpen. Daar zullen ze flink van opbeuren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten